21 Mart 2009 Cumartesi

20 Mart 2009 Cuma

18 Mart 2009 Çarşamba

TBM-1; Üsküdar Makas Tüneli'nden İstasyona Doğru Kazı Yapmaya Başladı.


Geçen ay Üsküdar Makas Tüneline ulaşan TBM-1, makas tünelinden istasyona akdar olan 750 m'lik kısmı kazmaya başladı. Nisan sonunda istasyoa ulaşması bekleniyor.

15 Mart 2009 Pazar

Yüksek Hızlı Tren Seferinden Yeni Fotoğraflar




Sirkeci İstasyonu Platform Katı Kazısında 110 M Geçildi



Marmaray Projesi kapsamında yapılan Sirkeci İstasyonu Hocapaşa Şaftında hedef derinliğe ulaşılmasının ardından platform katlarının kazısına başanmıştı. Platform katlarında 110 metrenin geçildiği www.marmaray.com.tr sitesindeki Şubat 2009 tarihli resimlerden anlaşılıyor.

13 Mart 2009 Cuma

Eskişehir-İstanbul Hızlı Tren Hattında Bitiş Hedefi: 2012 Sonu



http://www.tcdd.gov.tr/haberler/ilklerden.htm

Ve Ankara-Eskişehir Hızlı Tren Hattı açıldı.



http://www.tcdd.gov.tr/haberler/ilklerden.htm

11 Mart 2009 Çarşamba

Hızlı Tren Projesi 2. Etap (Eskişehir-İstanbul) Sözleşme Süresi 30 Ay



http://www.ubak.gov.tr:7778/BysWEB/DownloadBelgeServlet?read=db&fileId=994149123

Yıldırım, ''Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesinin Eskişehir-İstanbul etabının ne zaman tamamlanacağının'' sorulması üzerine, sözleşmede belirtilen sürenin 30 ay olduğunu ancak bir takım sorunlarla karşılaşılan projenin zamanında tamamlanmasının ''Mucize olacağını düşündüğünü'' ifade etti.


Bu hattaki çalışmanın 2 ay önce başladığını bildiren Bakan Yıldırım, ilk hızlı tren projesindeki gecikme nedeniyle ihtiyatlı davranarak bu proje için tarih belirtmeyeceğini söyledi.

8 Mart 2009 Pazar

Hasanbey-İnönü Arası Elektrifikasyon İhalesi Yapıldı.

http://www.detayhaber.com.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=2060&Itemid=28

http://www.ihale.gen.tr/yilan.php?foy=00614300&i=1 (İŞ SÜRESİ 365 GÜN)

ANKARA-İSTANBUL HIZLI TREN PROJESİ HASANBEY-İNÖNÜ HATTININ ELEKTRİFİKASYON PROJESİ

12 Şubat'ta yapılan ihaleye en düşük teklif EMRERAY İNŞAAT'dan geldi...

Ulaştırma Bakanlığı, Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğü tarafından bir süre önce duyurusu yapılarak ihalesine çıkılan (DETAY-1048) Ankara-İstanbul hızlı tren demiryolu projesi kapsamındaki Eskişehir (Hasanbey) - İnönü kesimi demiryolu hattının elektrifikasyon işleri (45 km çift hatlı demiryolunun 250 km/saat hıza uygun katener tesisi inşaatı) işleri için firmalardan teklifler alındı.

DETAY Muhabirinin aldığı bilgilere göre, 12 Şubat 2008 tarihinde yapılan ihaleye 4 firma katıldı. En düşük teklif aşağıda da görüleceği üzere EMRERAY İNŞAAT ENERJİ firması tarafından verildi. Sonucun önümüzdeki günlerde alınması beklemektedir. Teklif veren diğer firmalar:

Hızlı Tren 2. Etap (İnönü-Vezirhan-Köseköy); Akpınar-Sapanca Olarak Projelendirildi ve Çalışmalar Başladı



http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=tr&geocode=&q=b%C3%B6lge+trafik+boz%C3%BCy%C3%BCk&sll=40.488737,29.234619&sspn=1.838182,3.493652&ie=UTF8&ll=40.043386,30.044174&spn=0.218677,0.697632&t=h&z=11

http://www.emrahkasal.com/

Güzel Haberi vermeden önce projeyi iyi tanımayanlar için kısa bir özet geçeyim :

Proje, Ankara-Eskişehir-İstanbul güzergahında tamamen yeni bağımsız 2 (geliş-gidiş) hattan oluşan max 250 km/saat hızı destekleyen demiryolu inşaası projesidir. Projenin kısımları ve mevcut durumu şu şekildedir: (16.02.2009 Tarihi ile)

1. Etap :

* Ankara-Sincan (24 km) : Başkent Ray kapsamında yeniden düzenleneceği için şimdilik eski yol kullanılmaktadır
* Sincan-Esenkent(15 Km): İnşaatı büyük ölçüde tamamlanmıştır
* Esenkent-Eskişehir (206 Km) : İnşaatı Tamamlanmış, Testler yapılmıştır.
* Eskişehir Gar Geçişi : Eskişehir şehir içi geçişi yer altına alınacaktır. İnşaatı devam etmektedir. Tahminen 1.5 yıl daha sürecektir.
* Eskişehir-İnönü (30 km) : İnşaatı Devam etmektedir. Alt Yapı büyük ölçüde tamamlanmış, üst yapı işleri devam etmektedir. Tahminen 6 ay daha sürecektir.

2. Etap :

* İnönü-Vezirhan (54 Km) : Coğrafyanın en zorlu olduğu kısımdır. Çalışmalar bu haberde belirteceğim gibi henüz yeni başlamıştır.
* Vezirhan-Köseköy (104 Km) : İnşaat Çalışmalarının Başlatılması beklenmektedir.
* Köseköy-Gebze (56 Km) : İhale Aşamasındadır.
* Gebze-H.Paşa (44 Km) : Marmaray kapsamında düzenlenecektir. Henüz inşaat başlamamıştır.

İşte Haberimiz :

Ankara-İstanbul Hızlı demiryolu projesinin ilk büyük etabı olan Ankara-Eskişehir kısmının Mart 2009 içerisinde hizmete girmesi beklenmektedir. 2. Etap için ise çalışmalar mahkemeye yapılan itirazlar nedeni ile yaplaşık 2.5 yıl gecikmişti. Devamında ise kredi temini , karar alınması, yer teslimi gibi süreçler uzayıp gitmişti. Basında çok fazla duyurulmamakla birlik 2. Etaba ait İnönü-Vezirhan kısmının inşaatına başlandığını öğrendim. Çeşitli sitelerde bu konuda haberler yer almaya başladı. Vezirhan-Köseköy kısmı ise hala beklemede.

54 Km uzunluğundaki İnönü-Vezirhan etabı coğrafyanın en zorlu olduğu etaptır. Dağlar,inişli çıkışlı eğimler bulunmaktadır. Trenin hızlı ilerleyebilmesi için özellikle dar kurpların (virajların) bulunmaması gerekmektedir. Bundan dolayı proje kapsamında bir çok tünel,viyadük,geçit bulunacaktır. Şimdi bu etap ile ilgili www.bilecikaktuel.com adresinden alıntı yaptığım bilgiler ile devam ediyorum. Hayırlı olsun

Daha önce yargı sürecine takıldığı belirtilen ve duraklama dönemine giren Hızlı Tren Projesinin Bozüyük'ü ilgilendiren ikinci etabının yapımına başlandı.

Ankara-Eskişehir arası 1. etabı tamamlanan ve test seferleri gerçekleştirilen Hızlı Tren Projesinin merakla beklenen ikinci etap çalışmaları başladı. Ankara'dan başlayıp İnönü-Akpınar arasında son bulan 1. etap projenin 2. etabı Akpınar-Sapanca arası olarak projelendirildi ve yapımını Cengiz İnşaat Firması üstlendi.

2010 yılında tamamlanması planlanan projenin 2. etap uzunluğu 158 Kilometre, Bozüyük kısmını ilgilendiren bölüm olan İnönü-Vezirhan hattının uzunluğu ise 54 Kilometre olarak ölçüldü. Bozüyük-Karaköy arasındaki Vezir Onbaşı Şehit Mezarı Bölgesinde yapımına başlanan büyük tünel oldukça uzun bir tepe silsilesinin ( 4.906 m.) altından geçip Bozüyük Bölge Trafik İstasyonu karşısında son bulacak.

Saatte 250 Kilometre hızla gidecek olan Hızlı Trenin Bozüyük merkezinden ise tam olarak hangi bölgeden geçeceğine henüz karar verilemedi. Daha önce Seramik Fabrikası paralelinde Çarşı Mahallenin de bir kısmını içine alan istimlak alanının Akpınar, İçköy, Manişar, Sümbüldede, Bölge Trafik eksenine kaydırıldığı, bu bölgenin zemin etüdünün ve elverişliliğinin tespit edilmesi için yoğun çalışmalar yapıldığı en son gelen bilgiler arasında.

Hızlı Trenin Bozüyük geçişini de kapsayacak 2. etap projesinde 21 adet üst geçit, 37 adet Tarımsal amaçlı alt geçit, 132 adet menfez, 9.2 milyon metreküp kazı ve 4.6 milyon metreküp dolgu çalışması yapılacak. Hızlı Tren Projesinin ikinci etabında Bozüyük, Bilecik, Vezirhan, Mekece, Pamukova, Arifiye ve Sapanca’ya istasyon binası yapımı planlanıyor.

Doğançay-Söğütlüçeşme Yüksek Hızlı Tren Kuzey Geçişi İhaleye Çıkıyor.


Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nde, Sapanca yakınlarındaki Doğançay'dan Söğütlüçeşme'ye uzanacak, mevcut hattın kuzeyinde yeni bir alternatif hat yapılacak.

TCDD Genel Müdürlüğü, Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin Eskişehir-İstanbul bölümünde ilk kazmanın gelecek hafta vurulması planlanıyor. TCDD, altyapı ve üstyapı inşaatlarının tamamlanmasının ardından, İstanbul-Eskişehir hızlı tren hattını da işletmeye açmayı hedefliyor.

Ankara-İstanbul arasında yoğun hızlı tren işletmeciliği yapılacağını dikkate alan TCDD, geometrisi olan ve yoğun yapılaşma nedeniyle hızlı tren hattı yapılamayan Köseköy-Haydarpaşa arasını rehabilite edecek. 36,2 kilometresi çift hat, 19,8 kilometresi ise 3 hat olarak yeniden inşa edilecek Köseköy-Gebze arasındaki konvansiyonel hatta, hızlı tren saatte 160 kilometre hıza ulaşabilecek.

Gebze-Haydarpaşa arasındaki 44 kilometrelik çift hat, Marmaray Projesi kapsamında tamamen sökülüp, metro standartlarında 3 hat olarak inşa edilecek.

25 DAKİKA KISALACAK

Rehabilite edilmesine rağmen Ankara-İstanbul hızlı treninin Doğançay'dan sonra yavaşlayacağına dikkati çeken TCDD yetkilileri, Köseköy-Gebze hattına alternatif ''Doğançay-Söğütlüçeşme Yüksek Hızlı Tren Kuzey Geçişi'' adını verdikleri yeni güzergah için 6 ay içinde proje ihalesine çıkılacağını belirtiyor.

Yapımı devam eden hızlı tren hattı ile Ankara-İstanbul arasının 3 saat 10 dakikada alınacağını ifade eden yetkililer, ''Doğançay-Söğütlüçeşme Yüksek Hızlı Tren Kuzey Geçişi'' ile bu sürenin 2 saat 45 dakikaya indirilmesinin amaçlandığını vurguladı.

Doğançay'dan başlayacak yeni koridorun Söğütlüçeşme'de Marmaray'a bağlanması ve hattın altyapı geometrisinin saatte 450 kilometre hıza uygun olarak yapılması hedefleniyor.

7 Mart 2009 Cumartesi

Hızlı Tren Açılış İçin Son Hazırlık Turlarını Yapıyor.






Hızlı Trene İsim Bulundu: Yüksek Hızlı Tren (YHT)

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12081

Açılışı 13 Mart'ta yapılacak olan hızlı trene nihayet isim bulundu. İsmin "Yüksek Hızlı Tren" olarak belirlenmesiyle, bilboardların yanı sıra afiş ve broşürlerle hızlı trenin tanıtımına başlanacak.
Eskişehir-Ankara arasını 1 saate indirecek olan Türkiye'nin ilk hızlı treninin ismi "Yüksek Hızlı Tren" oldu. TCDD Genel Müdürlüğü'nün, Ankara-Eskişehir hızlı treninin ismini belirlemek için yaptığı ankette en fazla oyu "Yıldırım", "Turkuaz", "Kardelen", "Türk Hızlı Treni", "Türk Yıldızı", "Çelik Kanat" ve "Yüksek Hızlı Tren (YHT)" almıştı. Bakanlık son olarak "Yüksek Hızlı Tren (YHT)" isminde karar kıldı. Hızlı trenin isminin belirlenmesiyle bilboardların yanı sıra afiş ve broşürlerle hızlı trenin tanıtımına başlanması planlanıyor. 13 Mart'ta hızlı tren açılışını Başbakan Recep Tayyip Erdoğan Ankara Garı önünde yapacak. Çok sayıda davetlinin katılması planlanan törenin ardından gerçekleştirilecek ilk seferle Erdoğan, çok sayıda bakan, bürokrat ve gazeteci Eskişehir'e 1 saat 20 dakikada ulaştırılacak.

5 Mart 2009 Perşembe

Ankara-Eskişehir Hızlı Tren Hattı Mart Ayında 5 YTL



http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=12101

YHT için 13 Mart'ta Ankara Garı'nda düzenlenecek ilk törenin ardından gerçekleştirilecek ilk seferle Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, çok sayıda bakan, bürokrat ve gazeteci Eskişehir'e 1 saat 20 dakikada ulaştırılacak. Hızlı trenin Eskişehir'e ulaşmasının ardından, Başbakan Erdoğan ve diğer davetlilerin katılacağı bir tören de Eskişehir Garı'nda düzenlenecek. Törende, hızlı tren projesinin Eskişehir-İstanbul etabı ile Ankara-Sivas hızlı tren projesinin Yerköy-Sivas etabının da temeli atılacak. Buradaki törenin ardından Başbakan Erdoğan, Eskişehir mitinginde vatandaşlara seslenecek. Saatte 250 kilometre hıza çıkabilecek olan Hızlı tren, Ankara-Eskişehir arasında 419 yolcu kapasiteli set ile hizmet verecek. 55 business, 354 birinci sınıf koltuk, 2 bedensel engelli koltuğu, 8 kafeterya ile radyo ve kapalı devre TV sisteminin yer aldığı YHT'nin business bölümde ayrıca laptop güç kaynağı bulunuyor.

Business bölümünde, 2 1 düzeninde deri kaplı koltuklar, 4 ayrı kanaldan en az 4 saat süreyle müzik yayını yapabilecek ses ve görsel yayın sistemi yer alırken, birinci sınıf yolcu bölümünde 2 2 düzeninde kumaş kaplı birinci sınıf koltuklar ve müzik sistemi olacak.

Koltuk arkalarında ve tavanda LCD ekranın bulunduğu setlerdeki tekerlekli sandalye bölümü ve özel dizayn edilmiş tuvaletler engelli vatandaşların ihtiyacını karşılayacak. YHT, Ankara-Eskişehir arasında tamamı elektrikli, sinyalli ve çift hatlı hızlı demiryolu üzerinde çalışacak. TCDD, hızlı trenin seferlerine başlayacak olması nedeniyle Ankara-Sincan arasındaki 4 hemzemin geçitte yaya ve araç güvenliği için gerekli önlemlerin alınması için Ankara Büyükşehir Belediyesi'ne yazı gönderdi. Büyükşehir Belediyesi'nden gerekli yanıtın alınamadığını ifade eden TCDD yetkilileri, güvenliğin sağlanması için 4 hemzemin geçidin araç ve yaya trafiğine kapatıldığını kaydetti. Ankara-Sincan arasındaki hemzemin geçitlerin, hızlı trenin 5 dakikada alabileceği mesafeyi 18 dakikada almasına neden olduğuna dikkati çeken yetkililer, geçitlerin bundan sonra da trafiğe kapalı olacağını bildirdi.

1 Mart 2009 Pazar

İnönü-Vezirhan-Köseköy Arası Altyapı İşleri Başladı. Tamamlanması Aralık 2010.


Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesinin 2. etabını oluşturan Eskişehir-İstanbul arasında İnönü'ye kadar altyapı işleri tamamlanmıştı. 1. Etapta Eskişehir Gar Geçişi'inin yer altına alınması ile ilgili çalışmalar ise devam ediyor.

2. Etap'ta kısım kısım ihale ediliyor ve işler kısım kısım yapılıyor. İnönü'den sonraki çalışmalarda İNÖNÜ-VEZİRHAN ve VEZİRHAN-KÖSEKÖY arasında altyapı işleri başladı. Tüneller, viyadükler, geçitler vs. derken 24 ayda bu işler tamamlanacak. Bu da Aralık 2010 tarihine denk geliyor. Tahminlerimiz inşaa aşamasında bazı aksamalar olabileceğinden dolayı 2011 ortasında bu etapta altyapı işlerinin tamamlanması yönünde.

İzleyiciler