22 Aralık 2009 Salı

Marmaray metro işletme sıklıkları




http://www.otsinsaat.com.tr/ProjectPDF/39_tcdd%20s%C3%B6%C4%9F%C3%BCtl%C3%BC%C3%A7e%C5%9Fme%20viyad%C3%BC%C4%9F%C3%BC%20performans%20de%C4%9Ferlendirmesi.pdf

Söğütlüçeşme istasyonu ile ilgili teknik analiz çalışması



buda bir sunum:

http://www.tmmmb.org.tr/uploadimg/7TMK/PDF_sunum/Huseyin_Belkaya_web.pdf


buda teknik dosya:

http://www.prota.com.tr/prota_muhendislik/haberler/arsiv.asp

Prota Marmaray Projesinde
(15.07.2007)

Ülkemizin en önemli ulaşım projelerinden birisi olan Marmaray Projesinde Prota Mühendislik’te yer aldı.

T.C. Ulaştırma Bakanlığı, Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü (DLH)’nün yürüttüğü Marmaray projesi, Avrupa Yatırım Bankası kredisi ile gerçekleştirilmektedir. CR1 komponentini oluşturan Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Toplu Taşıma Sistemi İyileştirilmesi Projesi Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş.ile Fransız Alstrom ve Japon Marubeni firmalarının ortaklığı ile inşa edilecektir.

Marmaray projesinin anılan proje hizmetleri Temelsu Uluslararası Mühendislik Hizmetleri A.Ş. / Prota Mühendislik Proje ve Danışmanlık Ltd. Şti. / Altyapı Mühendislik Danışmanlık Taahhüt ve Ticaret Ltd. Şti. Ortak Girişimi ile Doğuş İnşaat arasında 25 Mayıs 2007 tarihinde imzalanan sözleşme ile başlamıştır. Sözleşme kapsamındaki Etüd - Proje, Mühendislik ve Danışmanlık Hizmetleri üç ana grupta ele alınmaktadır:
I. Grup İşler / Güzergah İşleri
II. Grup İşler / Köprüler ve Büyük Sanat Yapıları
III.Grup İşler / İstasyonlar
I. Grup İşler

* Güzergah ve Toprak İşleri
* Drenaj, terfi hatları, pompa istasyonları
* Küçük Sanat Yapıları (açıklığı 10 m’den küçük menfez ve büzler)
* İstinat Duvarları
* Deplasman Projeleri

II. Grup İşler

* Köprüler (Karayolu alt ve üstgeçit köprüleri, Yaya alt ve üstgeçit köprüleri, Nehir köprüleri, Aç-kapa tüneller)
* Viyadükler

III. Grup İşler

* İstasyonlar ve diğer üstyapı işleri

Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı toplu taşıma sistemi projesi, Marmaray Projesinin Boğaz tüp geçişinin her iki tarafındaki yerüstü kesimlerini kapsamaktadır. Mevcut Gebze-Haydarpaşa (Söğütlüçeşme) ve Sirkeci (Kazlıçeşme)-Halkalı toplu taşın sistemi sökülüp aynı koridorda küçük kamulaştırmalarla ikisi (T1 ve T2) banliyö amaçlı diğeri de (T3) TCDD yolcu ve yük taşımacılığı için kullanılmak üzere projelendirilecektir.

Proje hızları TCDD hattı için 100 km/saat Banliyö hattı için 80 km/saat olarak öngörülmektedir.
Kazlıçeşme (8+441.276), Halkalı (26+925) arası yaklaşık 18,50 km olup, Asya kesimi Söğütlüçeşme (0+650,418), Gebze (44+000) arası 43,35 km’dir. Toplam proje boyu yaklaşık 62 km’dir.

Proje katar sayısı (her bir yönde);
Gebze - Pendik arası 7 katar/saat
Pendik - Sögütlüçeşme arası 14 katar/saat
Yenikapı - Ataköy arası 14 katar/saat
Ataköy - Halkalı arası 7 katar/saat
olarak planlanmaktadır.


Proje özellikle Avrupa yakasında tarihi surlar ve Bizans, Osmanlı eserlerinin içinden ve/veya yakınından geçmektedir. Bu kesimlerde tarihi eserlerle ilişkilere tabiat varlıkları açısından önem ve uyum sağlanması gerekliliği göz önünde bulundurulacaktır.

III. Grup İşler; Asya ve Avrupa yakalarında yer alan 36 adet istasyonun mimari ve taşıyıcı sistem uygulama projelerinin hazırlanması işidir. Buna göre III. Grup İşler, Avrupa yakasında 10 adet ve Asya yakasında 26 adet olmak üzere toplam 36 adet İstasyon yapısının mimari, çevre düzenleme, peyzaj ve taşıyıcı sistem (betonarme, prekast ve çelik) projelerinin hazırlanması işini kapsamaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Arşivi