15 Aralık 2009 Salı

İstanbul-Edirne Hızlı Tren Projesi yakında başlıyor.




Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı Demiryolları, Limanlar ve Hava Meydanları (DLH) İnşaatı Genel Müdürlüğü’nün bir yılı aşkın bir zamandan beri üzerinde çalıştığı “Hızlı tren” projesi olarak bilinen Halkalı – Bulgaristan Hududu Demiryolu hattının yapımına Eylül ayı içersinde başlanacağı bildirildi. Hızlı tren, Tekirdağ Çerkezköy, Misinli’den sonra Kırklareli hudutlarına girecek, Büyükkarıştıran, Küçükkarıştıran, Lüleburgaz, Alpullu, Babaeski ve Ağabey köyünden sonra Edirne hudutlarına geçecek.

DLH İnşaatı Genel Müdürlüğü tarafından etüt çalışmalarında sona gelindiği belirtilirken bu konuda somut adımlar da atıldı ve ‘Hızlı tren’ hattının geçeceği illerin güzergah yakınındaki ilçelerinde irtibat büroları kuruldu. Güzergah boyunca halkın bilgilendirilmesi için geniş çaplı toplantıların yapılacağıı bildirildi.

Edirne’de Meteoroloji İstasyon Müdürlüğü binasının bir odasında kurulan irtibat bürosuna geçici olarak Cumali Uçar görevlendirildi. İlk toplantının 12 Ağustos 2008 günü saat 10.00’da Edirne Halk Eğitim Merkezi Salonu’nda yapılacağını belirten Uçar, diğer toplantıların da 13 Ağustos’da Babaeski’de, 14 Ağustos’da Çerkezköy’de ve 15 Ağustos’da da Çatalca’da yapılacağını bildirdi.

Edirne-İstanbul arasındaki yolculuğu bir saat gibi kısa bir zamana indirecek “Hızlı tren”le ilgili Çevresel Etki Değerlendirmesi(ÇED) Yönetmeliğine göre başlatılmış olan çalışmaların “Çevresel Etki Değerlendirmesi Olumlu” kararıyla sonuçlandırıldığını söyleyen Edirne İrtibat Bürosu görevlisi Uçar, “Bir ay boyunca açık kalacak olan irtibat noktalarında konuya hakim bir uzman eşliğinde nihai ÇED Raporunun ve projeyle alakalı dökümanlar ve katılımcıların incelemesine sunulacak. Halkın aydınlatılması ve bilgilendirilmesi toplantılarında ise projeyi tanıtıcı sunum ve gösteriler yapılacak, katılımcıların konu ile ilgili görüş ve önerileri temin edilecek
30 günlük ‘Halkın Aydınlatılması ve Bilgilendirilmesi Çalışmaları’ sürecinin akabinde, proje ile ilgili olarak elde edilen tüm görüş ve öneriler değerlendirilerek, gereğine uygun bir şekilde rapor haline getirilerek Ulaştırma Bakanlığı’na sunulacak” dedi.

Hızlı tren’in geçeceği yerler
Ulaştırma Bakanlığı, ‘Hızlı tren’le ilgili yayımladığı tanıtım broşüründe İstanbul’dan başlayarak geçiş güzergahı şöyle tanımlandı:

Proje kapsamında 115 adet menfez, 167 adet alt ve üst geçit, 22 adet köprü, 14 aç-kapa tünel, 1 delme tünel ve 6 adet viyadük tesis edilecek.

230 km uzunluğunda planlanan demiryolu hattının; yaklaşık 76 km’lik kısmı İstanbul, yaklaşık 38 km’lik kısmı Tekirdağ, yaklaşık 60 km’lik kısmı Kırklareli ve yaklaşık 56 km’lik kısmı Edirne İli sınırları içersinde kalacak.
İstanbul İstasyon Mahallesi’nden kalkacak hızlı tren, Küçükçekmece, Büyükçekmece, Hadımköy, Çatalca; Tekirdağ Çerkezköy, Misinli’den sonra Kırklareli hudutlarına girecek, Büyükkarıştıran, Küçükkarıştıran, Lüleburgaz, Alpullu, Babaeski ve Ağabey köyünden sonra Edirne hudutlarına geçecek.

Hızlı tren hattı Edirne’de Naipyusuf, Kabaağaç, Kuzucu köyleri yakınından geçecek Havsa İlçesi, Abalar, Tayakadın köyleri yakınlarından geçip Edirne Merkezi’ne ulaşacak. Burada da Kirişhane, Bostanpazarı semtlerinden sonra Kaleiçi-Talatpaşa, Dilaverbey, Kum mahallelerinden geçtikten sonra Eskikadın, Yenikadın köylerinin yakınından Kapıkule’ye varacak.

İstimlaklar son aşamasında
Hızlı tren için kamulaştırılmaları tamamlanmak üzere olan hatlarla ilgili de bilgiler verildi. Bir aksilik olmadığı takdirde önümüzdeki Eylül ayında çalışmaların başlayacağı tren yolu hattı için malzemelerin bir kısmının hat boyunca atıldığı, hat güzergahında, hattın sağından ve solundan yaklaşık 20 şer metre olmak üzere ortalama 40 metre, istasyonlarda ise; belirlenecek olan istasyon büyüklüğüne göre olacağı kaydedildi.

Hattın iki özelliği
Halkalı-Bulgaristan Hududu Demiryolu Projesi’nin iki temel özelliğinden birinin; bu hattın yakın ve uzak gelecekteki Avrupa-Asya (İpek Yolu) demiryolu yolcu ve yük taşımacılığının ana alternatifi olması, diğeri ise Edirne (Hudut) – İstanbul – Ankara – Sivas – Çetinkaya – Kars (Hudut) ana demiryolu ekseninin bir parçası alması gösterildi.

Hızlı tren hattının önemli özellikleri de güvenlik, çevre kirliliği, görüntü, hava kirliliği, arazi kullanımı, enerji tüketimi şeklinde sıralandı.

http://images.google.com.tr/imgres?imgurl=http://www.burgaznet.com/haber/resimler/haber/3310.jpg&imgrefurl=http://www.luleburgaz.org/hizli-tren-yolda/&usg=__jLVRTfsyLQWcuj_gLJMM6De7qAs=&h=190&w=250&sz=15&hl=tr&start=67&sig2=2lcfiZ90o9fJ985-uudAYA&um=1&tbnid=HBbIs_sCl_i5XM:&tbnh=84&tbnw=111&prev=/images%3Fq%3Dtekirda%25C4%259F%2Bdemiryolu%26ndsp%3D18%26hl%3Dtr%26sa%3DN%26start%3D54%26um%3D1&ei=roInS6ncCMmgsAa1zc2qDQ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler

Blog Arşivi