8 Mart 2009 Pazar

Hızlı Tren 2. Etap (İnönü-Vezirhan-Köseköy); Akpınar-Sapanca Olarak Projelendirildi ve Çalışmalar Başladı



http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=tr&geocode=&q=b%C3%B6lge+trafik+boz%C3%BCy%C3%BCk&sll=40.488737,29.234619&sspn=1.838182,3.493652&ie=UTF8&ll=40.043386,30.044174&spn=0.218677,0.697632&t=h&z=11

http://www.emrahkasal.com/

Güzel Haberi vermeden önce projeyi iyi tanımayanlar için kısa bir özet geçeyim :

Proje, Ankara-Eskişehir-İstanbul güzergahında tamamen yeni bağımsız 2 (geliş-gidiş) hattan oluşan max 250 km/saat hızı destekleyen demiryolu inşaası projesidir. Projenin kısımları ve mevcut durumu şu şekildedir: (16.02.2009 Tarihi ile)

1. Etap :

* Ankara-Sincan (24 km) : Başkent Ray kapsamında yeniden düzenleneceği için şimdilik eski yol kullanılmaktadır
* Sincan-Esenkent(15 Km): İnşaatı büyük ölçüde tamamlanmıştır
* Esenkent-Eskişehir (206 Km) : İnşaatı Tamamlanmış, Testler yapılmıştır.
* Eskişehir Gar Geçişi : Eskişehir şehir içi geçişi yer altına alınacaktır. İnşaatı devam etmektedir. Tahminen 1.5 yıl daha sürecektir.
* Eskişehir-İnönü (30 km) : İnşaatı Devam etmektedir. Alt Yapı büyük ölçüde tamamlanmış, üst yapı işleri devam etmektedir. Tahminen 6 ay daha sürecektir.

2. Etap :

* İnönü-Vezirhan (54 Km) : Coğrafyanın en zorlu olduğu kısımdır. Çalışmalar bu haberde belirteceğim gibi henüz yeni başlamıştır.
* Vezirhan-Köseköy (104 Km) : İnşaat Çalışmalarının Başlatılması beklenmektedir.
* Köseköy-Gebze (56 Km) : İhale Aşamasındadır.
* Gebze-H.Paşa (44 Km) : Marmaray kapsamında düzenlenecektir. Henüz inşaat başlamamıştır.

İşte Haberimiz :

Ankara-İstanbul Hızlı demiryolu projesinin ilk büyük etabı olan Ankara-Eskişehir kısmının Mart 2009 içerisinde hizmete girmesi beklenmektedir. 2. Etap için ise çalışmalar mahkemeye yapılan itirazlar nedeni ile yaplaşık 2.5 yıl gecikmişti. Devamında ise kredi temini , karar alınması, yer teslimi gibi süreçler uzayıp gitmişti. Basında çok fazla duyurulmamakla birlik 2. Etaba ait İnönü-Vezirhan kısmının inşaatına başlandığını öğrendim. Çeşitli sitelerde bu konuda haberler yer almaya başladı. Vezirhan-Köseköy kısmı ise hala beklemede.

54 Km uzunluğundaki İnönü-Vezirhan etabı coğrafyanın en zorlu olduğu etaptır. Dağlar,inişli çıkışlı eğimler bulunmaktadır. Trenin hızlı ilerleyebilmesi için özellikle dar kurpların (virajların) bulunmaması gerekmektedir. Bundan dolayı proje kapsamında bir çok tünel,viyadük,geçit bulunacaktır. Şimdi bu etap ile ilgili www.bilecikaktuel.com adresinden alıntı yaptığım bilgiler ile devam ediyorum. Hayırlı olsun

Daha önce yargı sürecine takıldığı belirtilen ve duraklama dönemine giren Hızlı Tren Projesinin Bozüyük'ü ilgilendiren ikinci etabının yapımına başlandı.

Ankara-Eskişehir arası 1. etabı tamamlanan ve test seferleri gerçekleştirilen Hızlı Tren Projesinin merakla beklenen ikinci etap çalışmaları başladı. Ankara'dan başlayıp İnönü-Akpınar arasında son bulan 1. etap projenin 2. etabı Akpınar-Sapanca arası olarak projelendirildi ve yapımını Cengiz İnşaat Firması üstlendi.

2010 yılında tamamlanması planlanan projenin 2. etap uzunluğu 158 Kilometre, Bozüyük kısmını ilgilendiren bölüm olan İnönü-Vezirhan hattının uzunluğu ise 54 Kilometre olarak ölçüldü. Bozüyük-Karaköy arasındaki Vezir Onbaşı Şehit Mezarı Bölgesinde yapımına başlanan büyük tünel oldukça uzun bir tepe silsilesinin ( 4.906 m.) altından geçip Bozüyük Bölge Trafik İstasyonu karşısında son bulacak.

Saatte 250 Kilometre hızla gidecek olan Hızlı Trenin Bozüyük merkezinden ise tam olarak hangi bölgeden geçeceğine henüz karar verilemedi. Daha önce Seramik Fabrikası paralelinde Çarşı Mahallenin de bir kısmını içine alan istimlak alanının Akpınar, İçköy, Manişar, Sümbüldede, Bölge Trafik eksenine kaydırıldığı, bu bölgenin zemin etüdünün ve elverişliliğinin tespit edilmesi için yoğun çalışmalar yapıldığı en son gelen bilgiler arasında.

Hızlı Trenin Bozüyük geçişini de kapsayacak 2. etap projesinde 21 adet üst geçit, 37 adet Tarımsal amaçlı alt geçit, 132 adet menfez, 9.2 milyon metreküp kazı ve 4.6 milyon metreküp dolgu çalışması yapılacak. Hızlı Tren Projesinin ikinci etabında Bozüyük, Bilecik, Vezirhan, Mekece, Pamukova, Arifiye ve Sapanca’ya istasyon binası yapımı planlanıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler