7 Şubat 2009 Cumartesi

Ankara-İstanbul Hızlı Tren 2. Etap İnşaatı Resmen Başladı.





Ankara-İstanbul 2. Etap Hızlı Tren Projesinde İnşaat İşleri Başladı
Ankara-İstanbul 2. Etap Hızlı Tren Projesinin 720 milyon doları Çin EximBank ve 550 milyon Avrupa Yatırım Bankası tarafından finanse edilmektedir. Çin Exim kredisi, Çin Halk Cumhuriyeti Hükümeti Bakanlar Kurulu’nca 2008 yılının ilk yarısında onaylanmıştı.
Ankara-İstanbul 2. Etap Hızlı Tren Projesi, Kesim 1 (Köseköy - Vezirhan) ve Kesim 2 (Vezirhan - İnönü) olmak üzere iki sözleşmeden oluşmaktadır. Kesim 1 ve Kesim 2 sözleşmeleri kapsamında 40 km’si tünel ve 20 km’si viyadük olmak üzere toplam 154 km hattın yapımı ile 7 adet istasyonun inşa işleri vardır.
T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü (TCDD) tarafından CRCC – CMC – CENGİZ – IC İÇTAŞ Konsorsiyumuna Ankara-İstanbul Hızlı Tren2. Etap Projesi kapsamında, Kesim 1 için 21 Ekim 2008 ve Kesim 2 için 22 Eylül 2008 tarihlerinde yer teslimi yapılmıştır. Bu kapsamda mobilizasyon işlerini tamamlayan konsorsiyum tünel imalatlarına başlamıştır.

http://www.iha.com.tr/haber/Guncel/53572-H-11/Hizli-trenin-bozuyuk-etabi-insaati-basladi

Ankara Eskişehir arası 1. etabı tamamlanan ve test seferleri gerçekleştirilen hızlı tren projesinin merakla beklenen ikinci etap çalışmaları başladı. Ankara'dan başlayıp İnönü- Akpınar arasında son bulan birinci etap projenin ikinci etabı Akpınar- Sapanca arası olarak projelendirildi ve yapımını Cengiz İnşaat üstlendi.

2010 yılında tamamlanması planlanan projenin ikinci etap uzunluğu 158 kilometre, Bozüyük kısmını ilgilendiren bölüm olan İnönü-Vezirhan hattının uzunluğu ise 54 kilometre olarak ölçüldü. Bozüyük Karaköy arasındaki Vezir Onbaşı Şehit Mezarı bölgesinde yapımına başlanan büyük tünel oldukça uzun bir tepe silsilesinin ( 4.906 m.) altından geçip Bozüyük Bölge Trafik İstasyonu karşısında son bulacak.

Saatte 250 km hızla gidecek olan hızlı trenin ilçe merkezinden ise tam olarak hangi bölgeden geçeceğine henüz karar verilemedi. Daha önce Seramik Fabrikası paralelinde Çarşı Mahallenin de bir kısmını içine alan istimlak sahasının Akpınar, İçköy, Manişar, Sümbüldede, Bölge Trafik eksenine kaydırıldığı, bu bölgenin zemin etüdünün ve elverişliliğinin tespit edilmesi için yoğun çalışmalar yapıldığı en son gelen bilgiler arasında.

Hızlı trenin Bozüyük geçişini de kapsayacak ikinci etap projesinde 21 adet üst geçit, 37 adet zirai amaçlı alt geçit, 132 adet menfez, 9.2 milyon metreküp kazı ve 4.6 milyon metreküp dolgu çalışması yapılacak. Hızlı tren projesinin ikinci etabında Bozüyük, Bilecik, Vezirhan, Mekece, Pamukova, Arifiye ve Sapanca'ya istasyon binası yapımı planlanıyor.


http://www.ictas.com.tr/haber_detay.php?nID=18

http://www.e-kutuphane.imo.org.tr/pdf/1475.pdf

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler